Zaproszenie ślubne

utworzone przez | Lis 13, 2019 | Bez kategorii, Zaproszenia ślubne

 

Zaproszenie na ślub, czyli pierwszy krok po którym już nie ma odwrotu 🙂

W organizacji ślubu jedną z ważnych rzeczy jest papeteria ślubna i związane z nią dodatki ślubne. Na papeterię ślubną składa się wiele rzeczy, zaczynając od kart save the date, przez zaproszenia ślubne oraz wspomniane dodatki ślubne a na pisemnych podziękowaniach dla gości kończąc.

Dziś skupimy się na zaproszeniach ślubnych…myślicie…nic skomplikowanego?

Zobacz na co powinno się zwrócić uwagę w wyborze zaproszenia ślubnego. jak napisać takie zaproszenie.Jak wypada je wręczyć oraz w czym może pomóc Wam wedding planner.

 

 

,Wybieramy zaproszenie ślubne

Pamiętaj, że zaproszenia na ślub to pierwsza rzecz, która wprowadza gościa w klimat Waszego wesela.

Przede wszystkim dobieramy je do stylu uroczystości jak i wesela. Nie zapominamy o spójności wzorów bądź kolorów całej papeterii.

Jeśli współpracujesz z agencja ślubną – Wasz konsultant ślubny na pewno, pomoże Wam dobrać odpowiedni wzór.

Sam styl wesela narzuca nam formę zaproszenia. Jeśli jest to eleganckie wesele, w prestiżowym miejscu, warto byście trzymali się etykiety i podstawowych zasad savoir-vivre.

Bardzo często zdarza się, że nasza lista gości podzielona jest na dwie grupy: gości zaproszonych na samą uroczystość zaślubin, oraz tych zaproszonych na ślub i wesele. W takim przypadku przygotowane muszą być dwie wersje tekstowe takich zaproszeń.

Czym różnią się takie zaproszenia ślubne?

Oczywiście podaną informacją – jednak pamiętaj – by w obu formach podkreślić jak bardzo ważny jest dla Was ich udział.

Nie zapominamy o zaproszeniach dla naszych zagranicznych gości napisanych w odpowiednim języku.

Tak tak…nikt nie mówił, że organizacja ślubu, organizacja wesel czy organizacja przyjęć okolicznościowych to łatwa sprawa :-). Dlatego jest taki zawód jak „konsultant ślubny„ 

Obojętnie w jakiej formie są zaproszenia /oficjalne czy też bardziej nieformalne/ tekst każdego, powinien zawierać następujące elementy:

Kto zaprasza.

Zapraszać może sama para młoda, rodzice pary młodej lub wspólne zaproszenie zarówno od rodziców jak i pary młodej. Rzadko ale jednak, zdarzają się zaproszenia od rodziców panny młodej na ślub swojej córki lub pana młodego na ślub ich syna.

Jeśli  zapraszają rodzice zarówno panny jak i pana młodego,  to imiona i nazwiska rodziców panny młodej są jako pierwsze.

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi zawsze o pieniądze 😉 czyli kto jest głównym organizatorem i kto pokrywa wszystkie koszty związane z tym dniem.

Kogo zaprasza.

Tu sprawa jest prosta-aczkolwiek nie zapominajmy o kilku szczegółach:

– Zaproszenie piszemy w 3 osobie liczby mnogiej – czyli „zapraszają„ zamiast „zapraszamy”

– Pamiętajmy o formułach grzecznościowych typu … mają zaszczyt zaprosić … serdecznie zapraszają … z wielką radością zapraszają …

– Poprawna odmiana polskich nazwisk – jeśli nie jesteś pewna – zapytaj u źródła, jeśli nie możesz – pozostaw nieodmienione.

Gość z osobą towarzyszącą – jeśli uda Ci się zdobyć imię i nazwisko partnera /partnerki Waszego gościa – będzie miło jeśli podasz je w zaproszeniu.

– Dzieci – jeśli wraz z rodzicami zaproszone są dzieci – wpisujemy ich imiona.

Młodzież powyżej osiemnastego roku życia dostaje osobne zaproszenie.

Okazja.

Słowo „ślub„ zastąpić można wyrażeniem „uroczystość zaślubin „  czy też  „przyjęcie sakramentu małżeństwa”

Data i czas.

Całą datę powinno napisać się słownie. Gdy brakuje Wam na to miejsca, nie będzie foux pas jeśli zrobicie to w ten sposób: 29 sierpnia 2020

Godzinę ceremonii wpisujemy używając kropki zamiast dwukropka czyli 17.30 a nie 17:30

Miejsce.

Dokładna, pełna nazwa i adres miejsca zaślubin i przyjęcia.

Wasz wedding panner doskonale poradzi sobie z napisaniem dla Was tekstu.

Jeśli zaproszenie nie ma dodatkowych kart to powinny znaleźć się na nim informacje o R.S.V.P.  Prośba o potwierdzenie obecności wraz z numerami telefonu/adresem mailowym oraz informacja o obowiązującym stroju /jeżeli taki jest wymagany/ np. Long dress, Dark suit. Informacje te wpisujemy w prawym lub lewym dolnym rogu zaproszenia.

R.S.V.P. możemy połączyć z datą potwierdzenia.

Jeżeli chcemy uzyskać informacje tylko w przypadku niemożności przybycia, używamy zwrotu „en cas d’empéchement’. Jednak jest to rzadko stosowana forma.

 

Zaproszenia na ślub są też sposobem do przekazania dodatkowych informacji typu:

* Mapa dojazdu

* Informacja o hotelu

W tych dwóch aspektach zastanów się, czy nie będzie potrzeby podania nazwy województwa –  uwagi na występowanie tych samych nazw miast w różnych województwach. Na przykład, miasto Jelenia Góra to województwo dolnośląskie, ale i podlaskie. Podobne przypadki występują w takich województwach jak: lubuskie, wielkopolskie, czy opolskie. Oczywiście przy dużych miastach nie mamy tego problemu, bo przecież, takich drugich pięknych miast jak Wrocław, Poznań, Opole…czy nawet Zielona Góra, trudno szukać gdzie indziej 🙂

Pragnę tylko podkreślić, że jest to też rzecz, o której powinniście pamiętać przy wypisywaniu zaproszeń ślubnych.

* Informacja o kwiatach czy prezentach / tego pisać się nie powinno …ale wiadomo jak jest /.

Możesz też zapytać weddnig plannera jak zgrabnie wyjść z kłopotu.

* Plan weekendu – jeśli wesele jest np. trzydniowe

* Informacje o zorganizowanym transporcie

* Zawiadomienie o przyjęciu poprawinowym

Doskonale sprawdzają się dodatkowe karty do zaproszenia.

Sposób zapraszania.

Naturalnie w dobrym tonie jest by wręczyć zaproszenie osobiście, ale nie zawsze mamy taka możliwość.

Forma wysyłania zaproszeń pocztą jest jak najbardziej OK dla dalszej rodziny czy znajomych pod warunkiem, że nie mieszkają dwie ulice dalej ;-).

Jeśli zapraszamy gości telefonicznie, to bardzo ważne jest wysłanie zaproszenia z dopiskiem P.M. czyli pro memoria-dla pamięci.

Trzymając się tych prostych zasad nie powinno być problemu z przygotowaniem odpowiedniego tekstu :-).

W sieci można z łatwością znaleść wzory tekstów zaproszeń, ważne jest byśmy dopasowali styl tekstu do formy naszej uroczystości.

Zajmijmy się teraz dodatkami ślubnymi związanymi z papeterią.

Podstawowe to oczywiście winietki i karty menu. Mamy też zawieszki lub naklejki na alkohol, tablice z planem rozmieszczenia miejsc gości czy tablice powitalne i informacyjne.

Winietki – oczywiście imię i nazwisko.

W przypadku gdy nie znamy i nie mamy możliwości dopytać się o dane osoby towarzyszącej piszemy : „Osoba towarzysząca” lub bardziej nieformalnie „najpiękniejsza koleżanka Karola „ – to tak z przymrużeniem oka 😉

Menu: przy każdym talerzu lub mniejsza ilość na stole / rada wedding plannera: przy okrągłym stole 10 osobowym – 2-3 szt. kart menu/.

Zawieszki lub naklejki na alkohol – zazwyczaj z tekstem „Zdrowie Pary Młodej „ lub śmiesznym cytatem.

Plan stołów – to wyższy stopień organizacji wesela 😉 Plan usadzenia gości weselnych tworzymy wcześniej, natomiast do druku oddajemy w ostatniej chwili –  ze względu na „zmiany’ przybycia gości w ostatnim momencie.

Tablice powitalne – miły gest na dzień dobry :-), natomiast tablice informacyjne pozwolą gością na lepszą orientację w czasie przy zaplanowanych atrakcjach.

Jak widzicie organizacja wesela składa się z wielu etapów organizacyjnych – zaproszenia ślubne to tylko jeden z wielu…

Powodzenia 🙂

Miss Weddington
Magdalena Krzysztoń
telefon:
+48 508 269 895
e-mail:

kontakt@missweddington.pl

Masz pytania?

Chcesz się dowiedzieć więcej?

Zadzwoń, wyślij e-mail lub skontaktuj się ze mną poprzez formularz kontaktowy na stronie.

Możesz też do mnie napisać na portalach społecznościowych :)

Polityka Prywatności