W organizacji ślubu jedną z ważnych rzeczy jest papeteria ślubna. Na papeterię ślubną składa się wiele rzeczy, zaczynając od kart save the date /o nich pisałam tu 📥/ przez zaproszenia ślubne, karty menu… a na pisemnych podziękowaniach dla gości kończąc.

Dziś skupimy się na zaproszeniach ślubnych…myślicie…nic skomplikowanego?

Zobacz na co powinno się zwrócić uwagę 😉

 

 

Wybieramy zaproszenia.

Przede wszystkim dobieramy zaproszenie do stylu uroczystości jak i wesela, nie zapominając o spójności wzorów bądź kolorów całej papeterii.

Sam styl wesela narzuca nam formę zaproszenia – jeśli jest to eleganckie wesele, w prestiżowym miejscu warto byście trzymali się etykiety i podstawowych zasad savoir-vivre.

Bardzo często zdarza się, że nasza lista gości podzielona jest na dwie grupy: gości zaproszonych na samą uroczystość zaślubin oraz gości zaproszonych na ślub i wesele. W takim przypadku przygotowane muszą być dwie wersje tekstowe takich zaproszeń. Oczywiście nie zapominamy o zaproszeniach dla naszych zagranicznych gości napisanych w odpowiednim języku.

Obojętnie w jakiej formie są zaproszenia /oficjalne czy też bardziej nieformalne/ tekst każdego zaproszenia powinien zawierać następujące elementy:

1.Kto zaprasza.

Zapraszać może sama para młoda, rodzice pary młodej lub wspólne zaproszenie zarówno od rodziców jak i pary młodej. Rzadko ale jednak zdarzają się zaproszenia od rodziców panny młodej na ślub swojej córki lub pana młodego na ślub ich syna.

Jeśli  zapraszają rodzice zarówno panny jak i pana młodego  to imiona i nazwiska rodziców panny młodej są jako pierwsze.

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi zawsze o pieniądze 😉 czyli kto jest głównym organizatorem i kto pokrywa wszystkie koszty związane z tym dniem.

2.Kogo zaprasza.

Tu sprawa jest prosta-aczkolwiek nie zapominajmy o kilku szczegółach:

– Zaproszenie piszemy w 3 osobie liczby mnogiej – czyli „zapraszają„ zamiast „zapraszamy”

– Pamiętajmy o formułach grzecznościowych typu … mają zaszczyt zaprosić … serdecznie zapraszają … z wielką radością zapraszają …

– Poprawna odmiana polskich nazwisk – jeśli nie jesteś pewna – zapytaj u źródła, jeśli nie możesz – pozostaw nieodmienione.

– Gość z osobą towarzyszącą – jeśli uda Ci się zdobyć imię i nazwisko partnera /partnerki Waszego gościa – będzie miło jeśli podasz je w zaproszeniu.

– Dzieci – jeśli wraz z rodzicami zaproszone są dzieci – wpisujemy ich imiona.

Młodzież powyżej osiemnastego roku życia dostaje osobne zaproszenie.

  1. Okazja.

Słowo „ślub„ zastąpić można wyrażeniem „uroczystość zaślubin „  czy też  „przyjęcie sakramentu małżeństwa”

4.Data i czas.

Całą datę powinno napisać się słownie, jednak gdy brakuje Wam na to miejsca, nie będzie foux pas jeśli zrobicie to w ten sposób: 29 sierpnia 2020

Godzinę ceremonii wpisujemy używając kropki zamiast dwukropka czyli 17.30 a nie 17:30

5.Miejsce.

Dokładna, pełna nazwa i adres miejsca zaślubin i przyjęcia.

Jeśli zaproszenie nie ma dodatkowych kart to powinny znaleźć się na nim informacje o R.S.V.P czyli prośba o potwierdzenie obecności wraz z numerami telefonu/adresem mailowym oraz informacja o obowiązującym stroju /jeśli taki jest wymagany/ np. Long dress, Dark suit. Informacje te wpisujemy w prawym lub lewym dolnym rogu zaproszenia.

R.S.V.P. możemy połączyć z datą potwierdzenia.

Jeśli chcemy uzyskać informacje tylko w przypadku niemożności przybycia, używamy zwrotu „en cas d’empéchement’. Jednak jest to rzadko stosowana forma.

 

 Do przekazania dodatkowych informacji typu:

* Mapa dojazdu

* Informacja o hotelu

* Informacja o kwiatach czy prezentach / tego pisać się nie powinno …ale wiadomo jak jest /

* Plan weekendu – jeśli wesele jest np. trzydniowe

* Informacje o zorganizowanym transporcie

* Zawiadomienie o przyjęciu poprawinowym

Doskonale sprawdzają się dodatkowe karty do zaproszenia.

Sposób zapraszania.

Jeśli mamy taką możliwość, to w dobrym tonie jest by wręczyć zaproszenie osobiście.

Forma wysyłania zaproszeń pocztą jest jak najbardziej ok dla dalszej rodziny czy znajomych pod warunkiem, że nie mieszkają dwie ulice dalej 😉

Jeśli zapraszamy gości telefonicznie to bardzo ważne jest wysłanie zaproszenia z dopiskiem P.M. czyli pro memoria-dla pamięci.

Trzymając się tych prostych zasad nie powinno być problemu z przygotowaniem odpowiedniego tekstu 🙂

W sieci można z łatwością znaleść wzory tekstów zaproszeń, ważne jest byśmy dopasowali styl tekstu do formy naszej uroczystości.

Powodzenia 🙂 

Miss Weddington
Magdalena Krzysztoń
phone:
+48 508 269 895
e-mail:

kontakt@missweddington.pl

Do you have any questions?

Do you want to learn more?

Call me, send me an email or message by using contact form on this page.

You can write to me on social media :)

Privacy Policy